Tilaus- ja toimitusehdot

This document is written in Finnish. If you wish to get an English version, please send e-mail to anniina@wineandbeyond.fi

Tilaus- ja toimitusehdot

Tämä dokumentti sisältää tilaus- ja toimitusehdot WineandBeyond.fi (jäljempänä palveluntarjoaja) verkkokauppaan liittyen.

 

1. Yleistä
Verkkokauppa on tarkoitettu yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. (Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa). Tilausvahvistus toimitetaan asiakkaille sähköpostitse.

 

2. Tilaaminen
Tilaaminen tapahtuu WineandBeyond.fi sivustolla olevan verkkokaupan kautta, jossa asiakas valitsee tilattavat palvelut ja tuotteet lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähtee eteenpäin asiakkaan maksettua sen verkkokaupan Kassa-sivulla. Tekemällä tilauksen asiakas hyväksyy nämä toimitusehdot.

 

3. Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää. Lisätietoja Alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

 

4. Tilausvahvistus
Tilauksen maksamisen jälkeen asiakas saa ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen, joka toimii myös kuittina. Tilausvahvistuksessa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut, verot sekä tilatut tuotteet. Tilaus on sitova tilaajan saatua sähköpostiinsa kirjallisen tilausvahvistuksen.

Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Lisäksi tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Nämä tiedot ovat tärkeitä tuoteiden ja palveluiden virheettömän toimittamisen kannalta. Asiakasrekisteri on luottamuksellinen, eikä sen tietoja luovuteta eteenpäin. Lue rekisterseloste tästä.

 

5. Toimitus
Asiakkaan tilaukseen liittyvät tiedot toimitetaan asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen.

Mikäli tilaus on tehty lahjatilauksena ja asiakas on antanut tilauksen yhteydessä lahjan saajan sähköpostiosoitteen toimitetaan lahjakortti lahjan saajan sähköpostiosoitteseen.

Sähköpostiosoitteiden muutoksista tulee ilmoittaa viipymättä palveluntarjoajalle, jotta palvelun tuottamisen kannalta olennaiset tiedot pystytään toimittamaan.

 

6. Ostoksen peruuttaminen ja lahjakortin eteenpäin luovuttaminen

Asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa verkkokaupassa tekemänsä tilaus mikäli peruuttaminen tapahtuu ennen kun palveluntarjoaja on aloittanut palvelun tuottamisen, tehnyt palvelun tuottamiseen liittyviä hankintoja tai lähettänyt virtuaalitapahtuman seuraamisen mahdollistavan linkin sähköpostitse.

Mikäli palveluntarjoaja on jo aloittanut palvelun tuottamisen eli tehnyt palveluun liittyviä hankintoja tai lähettänyt virtuaalitapahtuman seuraamisen mahdollistavan linkin, ei peruuttaminen ole enää mahdollista.

Lahjakorttia ei voi palauttaa eikä sitä lunasteta takaisin. Mikäli lahjakortin saaja luovuttaa lahjakortin eteenpäin tulee hänen ilmoittaa palveluntarjoajalle uusi sähköpostiosoite, johon palvelun toimittamiseen liittyvä informaatio jatkossa toimitetaan.

 

7. Virtuaalitapahtuman peruuntuminen tai siirtyminen
Internetin välityksellä järjestettävän virtuaalitapahtuman peruuntuessa tai siirtyessä ennalta arvaamattomasta syystä ilmoitetaan uudesta ajankohdasta asiakkaille viipymättä sähköpostitse. Ellei virtuaalitapahtuman uusi ajankohta sovi asiakkaalle, on hänellä tällöin oikeus saada rahansa takaisin.

 

8. Palvelun laatu
WineandBeyond.fi ei vastaa sellaisista palvelun laatua heikentävistä asioista, jotka aiheutuvat asiakkaan käyttämien tietoteknisten laitteiden ongelmista, tietokoneohjelmiston puutteista, huonosta yhteentoimivuudesta laitteistojen ja/tai ohjelmistojen välillä, asiakkaan tietoliikenneyhteyden hitaudesta tai katkeamisesta, tai asiakkaan tavasta käsitellä tietoteknisiä laitteita.

Palveluntarjoajan vastuu tehdystä tilauksesta rajoittuu aina sopimuksen purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen suoritusten palauttamiseen.

9. Erimielisyydet
Verkkokaupan kautta hankittuihin palveluihin tai tuotteisiin liittyvät erimielisyydet, joista ei päästä sovintoon neuvotteluteitse, ratkaistaan Pirkanmaan käräjäoikeudessa ensimmäisenä oikeusasteena.

 

 

Rekisteriseloste

This document is written in Finnish. If you wish to get an English version, please send e-mail to anniina @wineandbeyond.fi

1. Rekisteri, pitäjän nimi ja yhteystiedot

Rekisteri: Wine and Beyond.fi asiakasrekisteri
Rekisterinpitäjä: Wine and Beyond/Anniina Schreiner
Yhteydenotot rekisteriin liittyen: anniina@wineandbeyond.fi

2. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Rekisteri on väline asiakkuuksien hallintaan, tilausten käsittelyyn ja niiden toimittamiseen sekä laskutukseen ja palvelun kehittämiseen sekä tiedottamiseen liittyen. Henkilötietoja käsitellään aina ainoastaan tietosuoja-asetuksen sallimissa ja edellyttämissä rajoissa. Asiakkaalla on oikeus kieltää häneen kohdistuva suoramarkkinointi.

3. Käsiteltävät henkilötiedot ja tietolähteet

Käsiteltäviä henkilötietoja ovat: Nimi, organisaatio, yhteystiedot, laskutustiedot, toimitustiedot. Rekisteri perustuu henkilöiden itse ilmoittamiin tietoihin.

4. Tietojen luovutus ja siirto

Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille paitsi ainoastaan lainsäädäntöön perustuvien tiedonsaantioikeuksien sekä luovutusoikeuksien ja -velvoitteiden mukaisesti esimerkiksi viranomaisille.

5. Tietojen säilyttämisaika

Henkilötietoja säilytetään viisi (5) vuotta asiakassuhteen päättymisen jälkeen.

6. Rekisterin suojaus

Rekisterin tiedot säilytetään luottamuksellisesti. Tietoihin on pääsy ainoastaan tässä rekisterissä mainitulla ylläpitäjällä. Rekisteri säilytetään ainoastaan suojatussa, sähköisessä järjestelmässä. Rekisteriin tallennettua tietoa kerätään ainoastaan henkilöiltä itseltään eikä muita lähteitä käytetä. Rekisterin poistamisesta tiedotetaan erikseen.

7. Tarkastusoikeus

Rekisteröidyllä on henkilötietolain 26-28 § mukaisesti oikeus tarkastaa, mitä tietoja hänestä on Wine and beyond.fi rekisteriin tallennettu. Osoite tarkastuspyynnön lähettämiseksi toimitetaan sähköpostitse vastauksena rekisterin pitäjälle lähetettyyn sähköpostiin.

Tarkastuspyyntö tulee osoittaa kirjallisesti ja allekirjoitettuna. Rekisteröidyn tulee esittää tarkastuspyynnössä tietojensa etsimiseksi nimensä ja henkilötunnuksensa. Tarkastuspyynnön vastaus toimitetaan asiakkaan väestötietojärjestelmästä varmennettuun osoitteeseen.

8. Korjausoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus vaatia virheellisen henkilötietonsa oikaisua, poistoa tai puutteellisen tiedon täydentämistä henkilötietolain 29 § mukaisesti. Pyynnössä on kerrottava nimi ja henkilötunnus, yksilöitävä ja perusteltava korjausvaatimus sekä kerrottava, millä tavoin tieto pitäisi oikaista.

9. Oikeus tulla unohdetuksi

Rekisteröidyllä on oikeus vaatia häntä koskevien tietojen poisto eli oikeus tulla unohdetuksi EU:n tietosuoja-asetuksen artikla 17 mukaisesti.